LATEST POSTS:
Home » , » =Video= Detik azab singa menghadapi sakaratul maut

=Video= Detik azab singa menghadapi sakaratul maut

{[['']]}



Published on Mar 23, 2014
Astagfirullah, sedangkan singa ganas ini hanyalah seekor haiwan pun tersiksa menghadapi Sakaratul Maut. Apatah lagi kita manusia yang lemah dan bergelumang dengan dosa-dosa di sepanjang hayat kehidupan.

Sakaratul Maut Akan Ditempuhi Setiap Orang Samada Secara Sukar (Berat) Atau Senang (Ringan).

Sabda Rasulullah SAW : "Sakaratul Maut Itu Sakitnya Sama Dengan Tusukan Tiga Ratus Pedang" (HR Tirmidzi). Sabda Rasulullah SAW : "Kematian Yang Paling Ringan Ibarat Sebatang Pohon Penuh Duri Yang Melekat Pada Selembar Kain Sutera. Apakah Batang Pohon Berduri Itu Dapat Diambil Tanpa Membawa Bahagian Kain Sutera Yang Tersobek ?" (HR Bukhari)

Imam Ghazali Berpendapat : "Rasa Sakit Yang Dirasakan Selama Sakaratul Maut Menghujam Jiwa Dan Menyebar Ke Seluruh Anggota Tubuh Sehingga Bahagian Orang Yang Sedang Sakaratul Maut Merasakan Dirinya Ditarik-Tarik Dan DiCabut Dari Setiap Urat Nadi, Urat Saraf, Persendian, Dari Setiap Akar Rambut Dan Kulit Kepala Hingga Kaki".

Sebaliknya Imam Ghazali Mengatakan Bahawa Orang Beriman Akan Melihat Rupa Malaikatul Maut Sebagai Pemuda Tampan, Berpakaian Indah Dan Menyebarkan Wangian Yang Sangat Harum.

Dalam Menghadapi Sakaraul Maut Ingatlah Allah, Kerana Masa Itu Adalah Masa Ujian. Syaitan Akan Datang Dan Menggunakan Kepandainya Untuk Mematikan Manusia Dalam Keadaan Kafir, Samada Menjelma Sebagai Ibu, Bapa, Kawan Atau Guru Yang Kita Hormati Dan Menyeru Supaya Beriman Dengan Agama Nabi Musa, Nabi Isa Dan Meninggalkan Islam.
Video Hosted By : http://www.youtube.com/
Sumber Videos : http://www.youtube.com/
Download Video via Youtube Tanpa IDM {internet download manager}

Share this article :
Lihat PETA WISATA ZI'ARAH CIKUNDUL di peta yang lebih besar
Lisensi Creative Commons
WISATACIKUNDUL oleh BUDAKSHARETM disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.
Berdasarkan ciptaan pada http://wisataziarahcikundul.blogspot.com/.
Izin di luar dari ruang lingkup lisensi ini dapat tersedia pada @WISATACIKUNDUL.

 
Support : MOVIE LIVE | LIVE DOWNLOAD
Profile Google + : PUTRA SUNDA | BUDAKSHARE-TM
Copyright © 2014. WISATA CIKUNDUL - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Follow on FACEBOOK : (1) Wisata Cikundul
Follow on TWITER : (2) Wisata Cikundul
Loading the player...